VitRödVit

Bråviken Opens första dag sammanfaller med PGA Championships tredje speldag på Whistling Straits i Wisconsin nära Lake Michigan. Likheter som banor i kanontrim, en Lingmerth högt upp i resultatlistan och fint väder ser vi också. Vi har lillebror Andreas Lingmerth och i USA är storebror David med och slås om en majortitel.
Richard Pettersson leder hos oss på Bråviken efter en runda på 69 slag, på andra plats hittar vi tre man med varsin 70 runda, Krister Eriksson, Martin Berggren och Johan Rydheim. på femte plats kommer ”vår” Andreas Lingmerth tillsammans med Carl Bäckstedt och Victor Theandersson med 71 slag var. De 7 spelarna var de som gick under par den här dagen i blåsigt solsken.
Bråvikens egna spelare jobbade på bra efter sina förutsättningar och en halvskadad Wille Monier var bäst med 78 slag, 15 årige Markus Iwerbo 81, 16 årige Linus Netterlid 83, 13 årige Wesley Monier 84, 16 årige Gabriel Blomberg 86, Oldtimern Joakim Eriksson(drygt 40 år) 88 och nye Martin Johansson 99 slag.

Vi ser verkligen fram mot morgondagens tävling och hoppas att bäste man vinner. Tävlingen är en stor sak för vår klubb och ett marknadsföringsfönster mot hela golfsverige. Härligt att se att vår bana i ett fantastiskt skick och att så många duktiga spelare lockas att spela vår tävling. Idrottsligt håller vi givetvis mest tummarna för vår unga spelare och Jocke Eriksson,
säger klubbchef Janne Monier med glimten i ögat.

Efter tävlingen kan våra medlemmar och gäster njuta av vår fina bana.Utsikt på röd 8 i solljus_2