Jonas Johansson PRO Tränare

– PGA utbildad Custom Fitting

Cecilia Lindqvist PGA Tränare

Cecilia Lindqvist

44 år. Bor i Norrköping med min man och våra två barn Oliver och Filippa.

Ända sedan jag var liten har jag haft ett stort intresse för idrott. Under mina yngre år var jag aktiv i flera idrotter men ju äldre jag blev ju mer koncentrerade jag mig på golfspelet. I början spelade jag på dåvarande NGK, men år 2000 blev jag medlem i Bråvikens GK.

Det fanns ett härligt gäng med tjejer i klubben. Med laget vann vi div 1 och spelade flera år i elitserien. Det var en underbar tid som jag har otroligt många bra minnen från.

Vid 20 års ålder gick jag med i PGA och spelade sedan ett antal år på Svenska damtouren och Sydafrika touren. 2004 gick jag steg 1 och 2, golftränarutbildning för barn och ungdomar. Det var då jag upptäckte glädjen med att lära ut golf till andra. Jag hjälpte till att träna juniorerna på klubben.  Det var så roligt att se hur glada de blev när de träffade bollen bättre och bättre. Jag kände själv att det här var något som jag ville fortsätta med.

Så senare samma år bestämde jag mig för att börja PGA Tränarassistentutbildning. Jag fortsatte sedan med PGA Högre Tränarutbildning åren 2005-2008. Efter det har jag arbetat på flera olika golfklubbar med golfundervisning, bland annat på Jönåkers GK, Landeryds GK och i Oslo.

Jag har nu haft några års uppehåll från golfen när mina barn varit små. Det ska bli så roligt att komma tillbaka och jobba på Bråvikens GK i dess vackra miljö, tillsammans med Jonas och Isabelle där vi tillsammans med medlemmarna kommer att skapa nya bra och roliga minnen

Isabelle Rosberg

Isabelle har spelat golf i över 35 år. Resan började med juniorträning på hemmaklubben och fortsatte via landslag och spel på College i USA till Europatouren och tävlingar runt om i världen. Under sin tid som golfproffs utbildade sig Isabelle till yogalärare och började även att föreläsa om mental träning, målbildsträning m.m. 20 år senare jobbar Isabelle fortsatt med inspiration och rörelseglädje tillsammans med både föreningar, individer och företag inom golf, yoga, funktionell träning och via föreläsningar och olika events.

Isabelle är en del av Bråvikens Golfakademi och kommer bidra med hennes erfarenheter från tävlingssammanhang, föreläsningar inom bl.a mental styrka, strategier på golfbanan och målbildsträning samt yoga och funktionell träning för golfare.

Du kommer ha möjlighet att träffa och ta del av Isabelles kunskaper under olika träningstillfällen, vid uppstart av säsongen, under föreläsningar, golfläger m.m. Håll utkik på vår hemsida.

Victor Malteskog Tränare

Victor Malteskog

24 år gammal, bor och är uppvuxen i Norrköping.
Jag tog grönt kort på Bråvikens golfklubb när jag var 10 år gammal. Trots att fotboll var mitt största intresse under min uppväxt har golfen alltid varit en stor passion och somrarna spenderades alltid ute på golfklubben.

När fotbollsdrömmen lades åt sidan skapades mer tid för golfen. På senare år har intresses för pedagogik blivit allt större och jag har påbörjat en lärarutbildning som jag läser på helfart, men jag har även tidigare varit fotbollstränare för ungdommar. Eftersom jag alltid har fascinerats av detaljer, diskuterar jag mer än gärna golfsving och tekniker med andra. Under 2023 har jag tillsammans med Jonas och Cecilia varit med på juniorträningarna på Bråviken vilket ledde in mig på PGA Tränarassistentutbildning (TAU). Jag ser fram mot att jobba i verksamheten och med alla glada härliga medlemmar lång tid framöver