Uppdaterad information om golfspel och tävlingsspel på Bråvikens Golfklubb anno 3 april 2020

Enligt skarpa rekommendationer från Svenska Golfförbundet skall ingen tävlingsverksamhet finnas på klubbarna innan 30 juni, men träning utomhus, träningsspel och sällskapsspel omfattas ej av denna rekommendation. Bakgrunden är ett av SGF i samråd med PGA fattat beslut baserat på Folkhälsomyndighetens råd gällande Covid 19.

• Undvik närkontakt mellan idrottsutövare
  • Om möjligt hålla träningar och andra idrottsaktiviteter utomhus
  • Skjuta upp matcher, tävlingar och cuper
  • Begränsa antalet åskådare och undvik trängsel
  • Undvika onödiga resor i samband med idrottsutövande

Det innebär alltså att klubben inte kommer att administrera någon form av tävlingsgolf t o m den 30 juni, men att alla medlemmar är välkomna att spela enligt vårt tidsbokningsschema.

Vi vet att det är tuffa tider, men ta tillfället i akt och ta hand om varandra, i naturen, på golfbanan är det en underbar plats att komma närmare en skön sommar eller en fin höst.

Vi tar hänsyn, följer råd och tycker om varandra.

Med vänliga golfhälsning

Bråvikens Golfklubb