Årsmötet för 2019-20, med de ajournerade punkterna, samt årsmöte för 2021 hölls den 24 mars via digital streamingtjänst på Louis De Geer hallen med hjälp av Padab.

Klubbens Lars Ekfeldt välkomnade alla och skickade även med en hälsning ifrån Janne Monier. Fredrik Erikson, vår nya klubbchef, presenterade sig själv och pekade på vikten av att som medlem vara med och göra sin röst hörd på årsstämman. Ordförande för kvällens årsmöten var Staffan Johansson, tillika ordförande för Östergötlands Golfdistrikstförbund (ÖGF).

Årsmötet 2019-20

Mötet avhandlades utan konstigheter, förutom en Corona-relaterad notis från Revisorerna om att årsmötet för 2020 inte hade hållits inom av stadgarna utsatt tid. Revisorerna ansåg dock inte att medlemmarna hade kommit till skada av detta.

Årsmöte 2020-21

Styrelsen valdes enligt följande; Bo Grehn klev av sitt styrelseuppdrag med ett år kvar och Helen Gidmark tackade för sig efter avslutad mandatperiod. Lars Ekfeldt fick fortsatt förtroende vid ordförandeklubban. Kenth Flygare, Tomas Sundqvist och Bertil Skärblom valdes om på två år vardera som ledamöter. Vakansen på ett år efter Bo Grehn fylldes av Magnus Revland, 54 (ny i styrelsen).

Nya suppleanter på ett år i styrelsen är Moa Mildén, 22 år, Sanna Ölander Borg, 55 år samt Karl-Johan Ringborg, 64 år. Sittande Revisorer valdes om, dvs Peter von Knorring och Martin Knutsson med suppleanterna Johan Lindhe och Johannes Karlsson. Valberedningen skickade även med en önskan om att adjungera Petter Drotz, 29 år till styrelsen. Vidare presentationer kommer inom kort upp på hemsidan.

Till val av valberedning inkom sex olika namn. Detta ledde till en sluten omröstning efter att de namngivna fått presentera sig själva och förklara vem de var och vad de önskade med valberedningsarbete och Bråvikens golfklubbs framtid. Slutligen valdes Peter Erikson som ordförande och Jenny Wonisch samt Tommy Karlsson till ledamöter för en tid av ett år.
Avslutningsvis tackade vår ordförande Lars Ekfeldt för fortsatt förtroende och ett bra möte.

Årsmötet som spelades in kommer att finnas tillgängligt bakom medlemsinloggningen på hemsidan.