Kära medlemmar

Jag vill med detta brev berätta lite om mig själv och mina ambitioner med Bråvikens kortsiktiga och långsiktiga mål och visioner med våran idrottsliga verksamhet.

Jag heter som sagt Jonas Johansson och är i skrivande stund 48 år och jag lever och bor tillsammans med min fru och tre barn i Norrköping. Min barndom är fylld av fotboll i Hagahöjdens BK där cykeln gick varm mellan Klockaretorpet och Himmelstalundsfältet där vi tränade. Golfen togs upp i 17 års åldern då jag ville ha ett komplement till lagidrotten. Golfen tog snabbt överhand och jag slutade spela fotboll för att börja träna golf som enda idrott. Det var då jag började träna och spela för Bråvikens GK och under Jan Moniers vingar börja jag bygga upp en stark kärlek till golfen.

Varför jag nu valt att komma tillbaka dit min golftränarkarriär startade är det stora hjärta jag har för föreningen och alla fina minnen jag burit med mig från den tiden då jag jobbade tillsammans med Jan Monier. Jag minns de underbara sommarkvällarna på Bråvikens fina banor och den vackra miljö som är runtomkring banan.

Min jobbkarriär inom golfen började med att Jan Monier frågade om jag ville sommarjobba hos honom och sen började en nästan 30 år lång karriär fördelat på Bråvikens GK, Landeryds GK och NSGK, som tränare och shopansvarig. Med min erfarenhet av att ha arbetat vid två så stora golfklubbar och utveckla dem till det de är idag så ser jag väldigt ljust på framtiden för Bråviken. Vi kommer tillsammans bygga framtidens Bråviken att förhoppningsvis på sikt gå samma väg.

Mina framtidsvisioner med mitt uppdrag anser jag vara att utveckla och skapa en plats där familjen, gammal som ung, kan umgås och delta efter bästa förmåga i de aktiviteter föreningen kommer att erbjuda er. Det kortsiktiga målet är att bygga medlemmens shop där just medlemmarna hamnar i fokus.

Jag kommer nu i början ta kontakt med de olika kommittéerna och samla på mig information för att kunna fortsätta utvecklingen av den befintliga idrottsverksamhet som byggts upp. Det är där vi skapar grunden för våra ungdomar att utvecklas och alla våra golfare oavsett hcp känna en tillhörighet. De långsiktiga målen är att skapa en förening vi alla känner stolthet för att tillhöra och jag kommer lyssna mycket på vad ni medlemmar vill ha dels genom samtal och genom Players 1st. Vi kommer därför på sikt försöka bygga ett tränarteam med olika styrkor och förmågor som ska möta era förväntningar av hur träningen ska vara.

Jag känner en stor ära att få jobba på vår vackra bana och i vår fina förening.
Tillsammans ska vi bygga något som ger glädje och gemenskap över lång tid.

Vi syns på Hole-In-1, Mirum Galleria.

Jonas Johansson
Idrottsansvarig/Headpro