RödVitGul

I helgen genomfördes två fantastiska städdagar på Bråviken, Den Vänliga Golfklubben.
Vi var över 240 medlemmar som gjorde banan vårfin och njöt av den fina sammanhållningen som medlemmarna ger varandra. Klubbens personal har fått jobba sida vid sida med våra duktiga medlemmar och alla kan vittna om ömsesidig glädje och gott kamratskap. Medlemmarna verkar nöjda med att lära känna vår personal bättre och samma sak är det för grabbarna och tjejerna i vårt team av kunniga och duktiga golfarbetare.
Både våra yngsta och våra äldsta medlemmar har kämpat och en del under båda dagarna.
Måndagen den 20 april öppnar vi banan med 18 hål och sommargreener av god kvalitet på alla hål.

Så fin som Bråviken, vår klubb är nu har den kanske aldrig varit så har tidigt på året.
Hoppas alla som gjort insatser på vår bana känner delaktighet i hur fin banan nu är.
Extra tack skickar jag till Söderbergs Bil och tackar för lånet av en VW Amorok pickup, den var kanonbra som arbetshäst. Nästa som vi tackar extra är Tholmarks, som fixade fram en lastare snabbt som tusan, utan den hade inte arbetet funkat. Sist och absolut inte minst tackar vi Niclas Åbrodd, som tog med sin fyrhjuling och släp och gjorde en insats, som hjälpte oss att få in allt som alla duktiga medlemmar samlat ihop.

Men det största tacket skall du ha, som gör insatser för klubben under våra städdagar eller någon annan gång under året. Utan dina insatser för Bråviken – ingen riktig klubb.

Städdag bäcken