RödVitGul

För det första kan vi informera om att det redan nu är hela 19 lag, 76 personer anmälda till NM. Golfen 2015. Vi har aldrig varit med om något liknande. Fantastiskt kul att intresset är så stort.

Bråvikens GK kan med glädje meddela att NM. Golfen 2015 kommer att spelas med det moderna livescoring-systemet från Golfident.
Du kommer att kunna följa ditt lag på mobilen under tävlingsdagen. Du kan även länka till diverse sociala medier så att dina vänner och bekanta kan följa ert resultat hål för hål.
För dem som inte känner till Golfident sedan tidigare, så är det ett system som bygger på att du använder dig av ett elektroniskt chip ute på banan istället för ett handskrivet scorekort. Chipen finns att hämta i receptionen på Bråvikens GK.
Golfident, som under 2014 vuxit sig otroligt populärt bland Bråvikens medlemmar och väckt stor uppmärksamhet i golfsverige i samband med Nordea Tour Future Series-tävlingen i somras, ser mycket positivt på samarbetet med Bråvikens Golfklubb. Tommy Johansson, administratör och klubbkontakt från Golfident är stolt över den utveckling som skett på klubben.
”Vi är mycket nöjda med samarbetet och utvecklingen på Bråvikens GK. Antalet användare under 2014 ökade kraftigt, och det är tack vare den insats som gjorts av både medlemmar och ledning på Bråvikens GK tillsammans med oss på Golfident. Vi är mycket spända på hur år 2015 kommer att leverera”, säger han förväntansfullt.
Inte nog med att Bråvikens GK använde sig av Golfident-systemet på Nordea-tävlingen, även ett flertal företagsgolfer och tävlingar arrangerades tillsammans med Golfident i somras.
Nu har Golfident dessutom fått uppdraget att programmera en ny spelform i systemet i samband med NM. Golfen – Rumble.
”Det ska bli väldigt spännande att utveckla vår produkt vidare och få vara med i ett så stort arrangemang som NM. Golfen. Våra programmerare håller på med den nya spelformen och en helt ny leaderboard till tävlingen”, berättar Tommy.

Företaget som äger GOLFIDENT heter SPORTIDENT och är idag marknadsledande inom orientering där världens största orienteringstävlingar använder Sportidentsystemet. Andra stora arrangemang som använder systemet är Lidingöloppet och Vätternrundan under namnet Neptron. Fler sporter är triathlon, multisporttävlingar, skidorientering, skridsko mfl.
Sportident finns i 35 länder World Wide och startade sin verksamhet 1997.

Alltransport och Golfident

ANMÄL DITT LAG TILL NM. GOLFEN HÄR