RödVitGul

Den 29 november hade vi Höstmöte här på klubben med 61st medlemmar som bjöds på fika på Manheims Säteri.

Inför våra höst- och vårmöten aviserar vi alltid 3 veckor innan på hemsidan och via mejl/brev att nu är det möte. Ni kan komma ihåg att höstmöte ska ske under november månad och vårmöte under mars månad.

På höstmötet är det frågor om bland annat nästkommande års budget, verksamhetsplan och avgifter och på vårmötet är det val av styrelse och verksamhetsberättelse och utfall från föregående år med mera.

Således var det alltså ett möte om nästkommande års budget och avgifter samt verksamhetsplan vi beslutade om. De viktigaste frågorna som beslutades om var: Spelrättsregler, Stadgarna, Städavgiften och Medlemsavgifterna för 2024.

Spelrättsreglerna ändrades så man inte behöver sälja sin spelrätt om man vill ta ett år med att bygga hus eller inte kan spela på grund av operation eller annat, utan man kan då välja ett medlemskap helt fritt. Mötet beslutade också att man bara ska få våra förmåner såsom fritt spel och rabatt på andra klubbar samt rabatt i shopen om man är spelrättsinnehavare med Förmånsmedlemskap eller Åldersindelat medlemskap 1-27år.

Stadgarna ändrades i enlighet med RF och SGF´s nya mallstadgar och ska ske på alla golfklubbar så snart det går.

Städavgiften som avgift beslutade höstmötet att ta bort. Också detta som en rekommendation från SGF när man har bolagiserat verksamheten vilket vi gjort. För 2024 kommer vi istället ha föreningsdagar för olika insatser och då istället bjuda på lunch eller fika.

Årsavgiften för 2024 beslutades 7.895 kr för Förmånsmedlemskapet där alltså städavgiften är borttagen. Vi kommer så snart det går att uppdatera hemsidan med alla nya priser och medlemsformer samt information om spelrätten.

LONA/LOVA ansökan är äntligen inlämnad och vi ser framemot vad som kommer hända härnäst. LONA/LOVA innebär ett väldigt omfattande vattenförsörjning och reningsprojekt. Finns mer att läsa på vår hemsida för den intresserade.

Ny restauratör för 2024 är en viktig tillsättning för klubben. Vi har efter mycket jobb kommit fram till en kandidat som förhoppningsvis kan presenteras med ett reportage före årsskiftet här på hemsidan.

Här på klubben är det annars full fart efter årsmötet, vi sitter med alla beslutade årsavgifter som ska ut på mingolf.se. Årsavgiften är indelad i 2 delar, en Medlemsavgift till Bråvikens Golfklubb om 595 kr och en Spelavgift till Bråviken Golf Drift AB på den avgift för spel man valt (varierar). Medlemsavgiften ska man betala före årsskiftet. Vill man så kan man dela upp betalningen på flera gånger. När vi skickat ut avgiften kommer vi ha ”kom så hjälper vi dig” kvällar på HIO, Mirum för dem som behöver extra hjälp med inloggning och betalning via mingolf.se. Ni kommer inte kunna betala på HIO, Mirum med kontokort eller swish. Wellnet fungerar som vanligt och man tar ut kvitto via mingolf.se och det kommer vi också att hjälpa er med.

Med vänliga hälsningar,
Fredrik Erikson