GulGulRöd

Nu börjar de skickliga golfspelarna rulla in med sina bilar på Bråvikens Golfklubb för att förbereda sig inför årets största tävling på Bråvikens Golfklubb, Bråviken Open. En tävling på Nordea Tour Future Series, med en prissumma på 75 000 kr. Vi är mycket nöjda med hur banan preparerats inför tävlingen. Trots de tuffa förhållanden vi fått utstå med flera veckors torka och sedan regn i mängder håller banan hög kvalité. Vi har fått strålande beröm av de som provspelat banan, och de ser fram emot lördagens första runda.

En liveuppdaterad leaderboard kommer att publiceras på vår hemsida under båda dagarna där du kan följa de tävlande hål för hål. Vill du följa tävlingen på plats är du välkommen att gå vid sidan av banan och titta. Av hänsyn till spelarna vill vi att du följer dessa regler:
– Sätt mobiltelefonen på ljudlös
– Håll låg volym när du pratar
– Gör inga hastiga rörelser när spelarna förbereder och slår sitt slag

Bråvikens Golfrestaurang är abonnerad för bröllop under lördagen. Då finns det istället möjlighet att äta dagens pasta i ett ståtligt tält från Rent a tent utanför restaurangen. Det finns även möjlighet att spela 9 hål på Gul slinga om golfsuget skulle infinna sig. Givetvis är korthålsbanan också öppen.

Första start är 08:00 och sista start är 14:10 både lördag och söndag.

VÄLKOMMEN!