AvstängdAvstängd

På grund av den speciella situationen som världen nu befinner sig i kan det tyckas att våra städdagar inte är så betydelsefulla.

Men de insatser våra medlemmar gör under året är mycket betydelse fulla både för klubben och banans skick.

I år kan vi inte arrangera någon traditionell städhelg, men vi kommer att gör a ett nytt upplägg över en längre period med insatser som verkligen behövs.

Här kommer en uppräkning av områden som du och några klubbkompisar kan få hjälpa till med.

Borttagande av löv och pinnar är till stor del avklarat av ett gäng glada gubbar.

Men vi vill ha hjälp med;

Ta bort gräs ur våra bunkrar,

Fylla sans i uppslagna torvor på fairway,

Teedressning,

Blomstervattning under hela säsongen,

Rangeplockning,

Häckklippning och ansning av buskar, buskage,

Målningsförberedelser och vissa målningsarbeten,

Vissa renhållningsinsatser,

Tävlingsvärdar när tävlingar kommer igång,

Tävlingsfunktionärer också om vi får börja att tävla,

Fadderarbete med våra nya golfare,

Golfvärdsarbete

mm.

Känner du att något eller några av dessa arbetsuppgifter skulle passa dig och dina kompisar eller har du själv någon idé om något du skulle vilja förbättra hör av dig till oss i reception, Åsa, Tommy eller Janne. Vill du hellre skriva förslag så skickar du det till och låt ämnet vara städdagar.

Hoppas att ni förstår att vårt arbete tillsammans är det bästa sättet att lära känna varandra och bygga klubbkänsla på.

Välkomna hälsar vi alla på Bråviken!