AvstängdAvstängd

Årets första golftävling avgjord på Bråvikens Golfklubb.

41 stycken spelare kom till start uppdelat i två klasser. A och B klass. De med lägre spelhandicap spelade i klass A och de med högre spelhandicap spelade i klass B.

En solig men blåsig dag utmanade spelarna. Banan var för den tidiga årstiden mycket bra, speciellt fick greenerna mycket bra betyg av spelarna.

Spelformen var poängbogey i de båda klasserna. Startfältet bestod av både unga och äldre, damer och herrar spelare med högre handicap och även klubbens elitspelare. Precis som det skall vara på klubbtävlingar. Vi ser gärna att fler damer kommer och spelar på våra klubbtävlingar.

Tävlingsledare var Kenth Flygare och till sin hjälp hade han Roger Liljeblad, Peter Mildén och Katarina Bengtås. Det är kul att vara med och hjälpa till på klubbtävlingar som denna. Man träffar mycket folk som man kanske inte träffar så ofta. Det är också ett skäl till att anmäla sig till klubbtävlingar, att man får spela med andra personer än de som man normalt spelar med. Mycket trevligt.

Det var fyra pristagare i varje klass.

A-klass

1. William Monier 38 poäng