Resultat Bråvikens Irish Greensome, söndag 19 maj

Årets tredje tävling är nu genomförd, det var en spännande Irish Greensome som avgjordes på söndagen 19 maj. Tävlingen samlade 46 lag. Av de 92 tävlande kom 18 spelare från andra klubbar, Regnet kvällen innan hade skapat en blöt bana som inte gav något gratis till dom tävlande. Efter Oakley Tour på fredagen är greenerna nu både perfekta men också förrädiskt snabba.
För att vara med i toppen krävdes goda resultat, en bra bit under banans par, segerresultatet blev 64 slag netto vilket är åtta under par. 16 par klarade av att spela bättre än sitt handicap, bra jobbat.
Tävlingsledningen på plats var denna gång, Magnus Sjöberg kommunikation och prisutdelning, Lennart Lyrehag som starter och Anki och Kurt Kobusinski som tog hand och shop och reception
Resultatlista
1. Douglas Tönnesen och Wesley Monier 64 slag (-8), spelhandicap 0
2. Patrik Kvarnström och Stefan Hansson 66 slag (-6), spelhandicap 7
3. Björn Olsson och Leszek Koszarek 66 slag (-6), spelhandicap 15
4. Martin Knutsson och Hampus Norberg 67 slag (-5), spelhandicap 6
5. Fredrik Jonsson och Joacim Alfven 67 slag (-5), spelhandicap 8
6. Ronnie Jonsson och Calle Strångert 67 slag (-5), spelhandicap 15
7. Tommy Carlsson och Börje Carlsson 68 slag (-4)

Nästa klubbtävling på Bråviken är 6 juni då vi spelar en flaggtävling foursome.