Då var årets upplaga av Bråviken Open på Swedish Golf Tour avgjord.

Segrare blev William Nygård efter ett dramatiskt särspel med Hannes Rönneblad.

Efter de tre spelade ronderna på en bana i grym kondition hade grabbarna samma resultat 24 slag under banans par.

Ett underbart golfväder, perfekta greener, tourens hittills bästa fairways och superfina bunkar bidrog givetvis till det fina resultatet, men framför allt är  det spelarnas skicklighet som är av avgörande betydelse.

Två Albatrosser dvs 2 slag på par 5 hål fick alla de som tagit sig ut till klubben chansen att uppleva.

Dessutom slogs banrekordet dels på 1 rondan av Magnus Carlsson från Frösåker med 63 slag.

På fredagsrundan slog sedan Juuso Kahlos från Pickala Golfklubb i Finland till med ännu ett banrekord, nu på 61 slag.

Bästa amatör blev Pontus Nyholm från Gävle på 12 plats med minus 15.

Våra egna grabbar, Wesley, Tommy, Douglas och William, missade den tuffa cutten på minus 6 slag, men det blir deras tur nästa gång.

Vi hyllar givetvis alla deltagande spelare med William Nygård i spetsen.

Vi hyllar också vår personal som gjort banan till en fantastiskt fin spelplats och spridit budskapet om hur bra vår bana är till hela golfsverige.

Vi hyllar och tackar våra underbara funktionärer och fantastiska sponsorer som gör tävlingen möjlig.

Alla resultat kan du läsa på Golf.se

Bråvikens Golfklubb