2-manna Scramble Söndagen den 21 juli

Söndagen den 21 juli avgjordes ytterligare en klubbtävling på Bråvikens Golfklubb. Det var 42 lag (84 spelare) som deltog i tävlingen. Kul att så många vill vara med på våra klubbtävlingar. Det var dessutom flertalet gäster från andra klubbar som deltog.

Resultaten i toppen måste sägas var anmärkningsvärt bra, imponerande. Tex det segrande laget som hade spelhandicap 1, fick ett resultat på 57 slag. De spelade alltså banan på 58 slag brutto. 14 under par. Grattis till bra spel Wåfflan och Robin.  6 lag priser delades ut.

1. Robin Almqvist/Wesley ”Wåfflan” Monier 57 slag netto
  2. Hampus Norberg/Martin Knutsson 58 (shcp)
  3. Andreas Rosberg/Isabelle Rosberg 58
  4. Malte Rosberg/Niclas Rosberg 60 (shcp)
  5. Karin Lidstedt/Tomas Lidstedt 60
  6. Douglas ”Dogge” Tönnesen / William Monier 61

Tilläggas kan att vår bana är I mycket bra skick, det är kul att vara hemmaspelare på Bråvikens GK.

Tack till våra banarbetare som gör ett mycket bra jobb.