Då var årets upplaga av Nordea Bråviken Open 2017 avslutad.
Segrare blev Christian Nilsson från Karlstad, som har bland mycket annat en seger på Europa Touren i sitt bagage.
Han vann på minus 10 efter en runda på 66 slag i dagens ganska tuffa väderlek. Tvåa kom Kevin Bengtsson och Viktor Williamsson på minus 7.
På fjärde plats hittar vi en hemmaspelare i William Monier med minus 6 slag efter en 68 runda idag och 70 slag igår.
Willes framgång betyder att han kammar hem årets andra prischeck, den första kom i Silvferpokalen i Koberg tidigare i somras.
Näst bäst av hemmaspelarna var Wesley ”Wåfflan” och Peter Carsbo delad plats 45, Wesley slog med sin första ronda på 68 slag personligt tävlingsrekord. På delad 70 plats kom Anton Ekblad, 81 plats blev det för Douglas Tönnesen och plats 91 för Daniel Runnäs. 93 blev placeringen för Ludvig Rickmar och 94 för Filip Palm.
Liksom alla andra spelare lovordade Christian Nilsson både banan som han tyckte var en av årets absolut bästa och klubben för ett perfekt arrangemang.
Vi tackar all personal och alla medlemmar som tillsammans gjorde ett perfekt arbete och spred den vänliga golfklubbens rykte till alla gäster runt om i vårt golfland.