Medlemsbrev Juni Bråvikens GK

Hej alla medlemmar och Glad morsdag till alla mödrar!

Nu går vi snart in i sommarmånaderna och vi har en mycket tuff vår bakom oss.

Det hela började med Janne Moniers Covid-19 i januari och som utvecklades till långtids Covid under väldigt tuffa förhållanden för familjen och för arbetsgruppen. Janne mår nu bättre, efter rapport från Åsa, och vi hoppas på att han ska bli helt återställd snart.

Vi hade förhoppningar om en bra bana redan tidigt på året då vi klarat oss från övervintringssjukdomar men kylan ställde till det under långa perioder. Vi hade nästan ingen tillväxt i gräset alls under dem kyligaste veckorna och låg länge efter när man ser till gräsetablering. Att det sedan har regnat värre än det gjort på dem senaste 10-åren gör att gräset har det tufft just nu. Dock ser nästa vecka ut att ge välbehövlig värme och sol så vi ser framemot att allt vatten dunstar och att gräset åter börjar växa så vi kan få njuta av våra fantastiska greener och bana.

Glädjande ser vi ett stort tillflöde på nya medlemmar med både nybörjare och etablerade golfare som väljer Bråvikens GK som sin förening. Det som är mest positivt är att många köper en spelrätt och gör ett långsiktigt åtagande. Det är tecken på att vi i många delar är på rätt väg och att bana, gemenskap och klubbmiljö är attraktivt för regionens golfare. Men detta ställer också större krav på bokningsrutiner och ankomstregistrering. Därför kommer vi under juni månad ha en kampanj som vi valt att kalla: GE ALLA CHANSEN! Kampanjen innebär att vi på klubben kommer jaga dem som inte ankomstregistrerar sig eller inte följer våra bokningsregler. Detta är för att vi vill GE ALLA CHANSEN! att komma ut på banan och spela härlig golf med nära och kära. Det får inte vara någon som inte bokar av eller inte kommer under juni, utan alla som bokat ska antingen boka av minst 2h före start eller spela. Och spelar man ska man ankomstregistrera sig senast 20min före start. Underlåter man att göra detta kommer vi obönhörligen att automatiskt fakturera 300kr per person och tillfälle. Efter 3 förseelser blir man sedan avstängd från bokningen. Det kan låta hårt men vi gör detta för er skull så vi inte har några bom -tider. Vi är en mycket populär anläggning som många vill spela på och ni medlemmar är vår första prioritering. Så nu hjälps vi åt och lär oss hur vi kan bli effektivare och GE ALLA CHANSEN!

Har ni följt oss via sociala medier och hemsida så vet ni att det ständigt pågår ett stort förbättringsarbete och jag kan inte här redogöra för alla saker vi har utfört under våren det skulle ta upp alldeles för mycket text. Utan jag har valt att lyfta fram det som ger mest medlemsnytta:

Rangemaskinen med nya bollar är äntligen på plats. En viktig del för att bli bättre på att spela golf och uppskatta spelet över tid handlar om att träna på sin rörelse för optimal upprepning och stabilitet.

Kiosken har fått en ansiktslyftning med öppet varje helg med bemanning och nytt sortiment men även ”Bakfickan” (kaffemaskin och varuautomat) är det också full fart i med väl påfyllda fina maskiner som fylls på dagligen.

Greenområdet Gul 9.a är äntligen ombyggt för mer spelbarhet och bättre approachvinklar in mot en mindre ondulerad green. Ser framemot att vi ska öppna den under sommaren så alla får se vilket fantastiskt jobb som gjorts.

Vattnet Röd 7.a har fått en annan sträckning och ska hjälpa dem som inte slår så långt. Några varma veckor till så öppnar vi det för spel.

Nya klockor på Röd 5 och Röd 9 för vår säkerhet har använts så flitigt att vi haft lite inkörningsproblem med snörena. Men det ska vara testat, inkört och klart så det är bara att ringa på när man går förbi.

Greenklipparna kom efter lite försening och med dem vet vi att kvalitén kommer bli ännu bättre på våra greener i sommar.

Som avslutning vill jag från klubbens sida Gratulera Norrköping Dolphins som igår vann SM-guld i basket! Otroligt kul för laget och staden.

Håll i, håll ut!
Det är inte över på långa vägar.

Fredrik Erikson