Det är med glädje vi härmed bjuder dig och ditt lag till årets upplaga av Bråviken ProAm, som spelas i morgon onsdagen den 29 juli, i samband med PGA Championship Bråviken Open 2020.

Då speciella omständigheter gäller så kommer vi spela med löpande start från kl 09.00. Vi spelar röd respektive vit slinga, vilket resulterar i att det 18:e hålet kommer vara vit 9:a, som spelas upp mot vårt klubbhus.

Startlistan finner ni på MinGolf och Bråvikens hemsida.

Lagen består av tre amatörer samt en av deltagarna i tävlingen. Tävlingsformen är poängbogey där de två bästa resultaten per hål räknas.

Vid incheckningen, som sker utanför receptionen, hämtar ni upp varsin ”goodie bag” med lite gott att ha med ut på banan samt ”pollett” för uppvärmning.

Efter 9 hål serverar vi lite mat, hamburgare, dryck och fika.

Det kommer inte att ske någon prisutdelning på plats. Pristagarna publiceras på sociala medier på klubbens och PGAs sidor. Priserna finns att hämta i Golfhuset under veckan, eller hanteras på något annat smart sätt.

Vi försöker tänka på varandra och följa folkhälsomyndighetens rekommendation, men att be er tvätta händer och hålla avstånd är aldrig fel. Under tävlingen ute på banan kommer tourens regler att gälla även under ProAm. För oss Bråvikare innebär det att vi inte får lägesförbättra i bunkrar, att vi skall kratta efter oss och att Coronaförhöjningarna i hålen är borttagna.

Varmt välkomna till ProAm PGA Championship Bråviken Open.

Bråvikens GK

Startlista ProAm PGA Championship Bråviken Open