Vårt lag vann båda matcherna i måndagens J SM kval på Bråvikens superfina bana.

William Monier, Maria Stafstedt, Henrik Nilsson, Anton ”Essti” Ekblad, Oscar Bergling, Tobias Linder, Douglas Tönnesen och Viktoria Westerberg samt caddiemaskotarna Wesley Monier och Max Zetterman heter våra hjältar. Vi vann först mot Vreta Kloster med 3 segrar mot 2 och sedan besegrades favoriterna Vadstena där vi vann tre matcher hade en delad och en förlust.Landslags meriterade Gabriel Axsell fick dela sin match mot Wille Monier, fin skalp för våra unga spelare. Kul comback av Vickan westerberg och Maria Stafstedt. Nu väntar andra omgången 30 juli på Vesterbys Golfklubb.