Ett stort grattis till Hampus Bergman från Lanna Lodge i Örebro som vann årets upplaga av Bråviken Open på 194 slag -22, efter en avslutande ronda på 64 slag. Hampus spelade mycket stabilt och med stor koncentration och en bra pappa som caddy lyckades han sätta alla andra på plats. Tvåa kom norske Aksel Olesen med 198 och trea blev platsen för Joakim Rask fd Katrineholm och numera tävlande för Kallfors. Ingen av våra Norrköpingsspelare lyckades klara cutten, men er tid kommer var lugna.
Vi riktar ett stort tack till alla våra anställda och alla duktiga funktionärer, ingen nämnd och ingen glömd. Alla har jobbat oerhört mycket och med mycket tidiga starter och sena avslutningar. Alla spelare och även TD Lars Hörnell prisade banan och framhöll särskilt greenernas kvalitet som det bästa i år.
Banans kondition beror på ett målmedvetet och långsiktigt arbete att förbättra kvaliteten och öka den spelbara tiden främst för våra medlemmar men också våra gäster. Den marknadsföring som klubben får via 150 elitspelare från 110 klubbar är inte mätbar men givetvis enormt stor. Värdefullt är det också att sätta organisationen på prov och se var det finns brister som går att förbättra, i år har inga stora förbättringsmöjligheter upptäckts. Men vårt kära domarteam kommer säkert med en liten lista med MUA markerade områden som skall förbättras.

Tävlingsorganisationen har fungerat perfekt med stor hjälp av TD Lasse Hörnell och SGT ansvarige Frida Bräster som tillsammans med Tommy Johansson från Golfident sett till att spelet fungerat och att vi kunnat visa hela tävlingen i realtid på vår hemsida, till stor glädje för alla anhöriga till de spelande och andra intresserade. Stort tack till vår idrottschef och administratör Åsa som fixat så allt funkat. Stort tack också till alla härliga funktionärer som verkligen visat att Bråviken är Den Vänliga Golfklubben