Fair play Bråviken

För att synliggöra vårt arbete med Fair play  i Bråvikens Golfklubb så kommer vi i större utsträckning att betona vikten av att våra medlemmar registrerar alla spelade 9- och 18-hålsrundor som spelas. Detta gäller särskilt de medlemmar som deltar i olika tävlingar. Vi vill göra detta för att undvika synpunkter om att spelare har ett för högt hcp i förhållande till resultat på tävlingar. Spel om pengar i klubbens regi får endast ske efter godkännande av SGF (Svenska golfförbundet). Föreningens policy är att allt golfspel på Bråviken ska ske i drogfri miljö i enlighet med RF:s riktlinjer.

Vid utebliven start i tävling, utan godkänd anledning, så kommer startavgift att debiteras.

EGA Exakt tävlingshandicap

Från och med 2013 har det skett en förändring i handicapsystemet som påverkar dig när du tävlar.
För att få ta emot pris i en tävling krävs att du har erhållit EGA Exakt tävlingshandicap.
Du som registrerade fyra ronder eller mer under föregående säsong har automatiskt EGA Exakt tävlingshandicap för kommande säsong och kommer inte märka någon skillnad.
Om du har tre eller färre registrerade ronder under föregående säsong är du tvungen att skaffa dig X antal registrerade ronder under innevarande säsong (antal beror på hcp-grupp) innan du har möjlighet att ta emot pris i en tävling.

I par och lagtävlingar krävs att samtliga spelare i laget har EGA Exakt tävlingshandicap.

Mer om handicap hittar du på: http://www.golf.se/Global/SGF/Utbildning/2012_hcpregler_inkl-ega_exakt_tavlingshcp.pdf

Kommittén har också tagit fram regler för prisutdelning.

Viljan är att så många deltagare som möjligt skall visa respekt för de som spelat bra och hylla dem vid prisceremonin.
Priserna delas ut från sista pristagare och avslutas med dagens vinnare. Pristagaren behöver inte närvara om denne har skaffat ett ombud men måste då tala om det innan tävlingen och då ange vem som kommer att vara ombud och för spelarens räkning hämta eventuellt pris.
Priser som inte motas på prisutdelningen kommer att lottas ut bland de deltagare som inte finns fått något pris i enlighet med resultatlistan, men är närvarande vid prisutdelningen.

Givetvis önskar vi att så många som möjligt stannar vid prisutdelningen för att visa våra sponsorer sin uppskattning.

Uppdaterad 2017-11-09