På söndag den 2 juli är det dags för finalen i Bråviken Rumble by Affarsliv.com och där finalsegrarna kommer att få ett pris från Scottland Tours.

Tävlingen som går i vår klubbs modell av rumble avgörs på röd sliga och vit slinga med en kanonstart där alla får spela röd slingas hål 1-6 och räkna lagets bästa resultat, sedan hål röd 7- 9 och vit 1 – 3 där vi räknar de två bästa scorerna i varje lag, därefter hål vit 4 -8 där vi räknar lagets tre bästa resultat och slutligen hål vit 9 där alla scorer räknas. I och med att vi valt att spela med kanonstart kommer alla att starta på olika hål vilket framgår av startlistan. Alla lag spelar banan som den är och i hålens fysiska ordning, dvs att alla räknar samma antal spelares resultat på samma hål, t ex på röd 7 skall två spelares resultat räknas och på vit 9 skall allas resultat räknas för alla lag.

Vilket av hålen som ger en fördel att starta på är omöjligt att säga då tidigare segrare har startat på hål 15 (vit 6) och 18 (vit 9), tron hos de flesta är nog att en start på ett lågt fysiskt nummer borde ge en fördel, men så har det inte varit de tidigare spelåren. Vi ser i alla fall fram mot en sportslig, spännande och ärlig tävling på söndag klockan 9,00, inchekning från 8,00, information 8,30 och kanonstart 9,00. Vi gissar att den gemensamma måltiden intas ca klockan 15,00 och direkt efter maten hålls prisutdelningen.

Ha en trevlig helg och välkomna hit när det passar men särskilt till Rumblefinalen på söndag.