Äntligen är det klart!
Idag blev Bråviken Den Vänliga Golfklubbens stora markaffär klar. Golfklubben har nu sålt nära 6 hektar tomtmark till Norrköpingsföretaget NM Bygg. Med hjälp av medlemmen Kent Lenngren och Nordeas Daniel Berger slutfördes affären och en köpeskilling på 9,5 miljoner kronor sattes in på klubbens konto. Affären har tagit lång tid att genomföra och har beslutats i olika delar av medlemmarna i klubben på flera årsmöten. Pengarna kommer att betalas i en del, ca 2 miljoner till skatteverket. Vidare skall ca 4 miljoner amorteras av på det lån klubben har hos Nordea och resterande 3,5 miljoner skall stärka klubbens kassa och investeras i en utvecklande verksamhet. Klubbens förtecken är tillgänglighet, kvalitet och vänlighet och vi hoppas att alla medlemmar känner sig glada och stolta över den affär klubben äntligen lyckats slutföra. Vi ber om ursäkt att vi inte kunnat informera snabbare och tydligare, men avsikten har hela tiden varit att inte störa affären och parter som hjälpt oss att få affären i hamn.

På bilden syns från vänster
Ola Lindgren ekonomikonsult, Jan Monier klubbchef, Niklas Månsson NMbygg, Kent Lenngren medlem, Pär Lindegren NMbygg, Jan Åberg styrelseledamot, Eva Werkelin styrelseledamot och Anders Norling ordförande