G01T6580

Benny Ahlenbäck från Laholms Golfklubb stod för en häpnadsväckande score då han landade på -12 efter tävlingens slut (67-65).
Efter en enastående eagle på hål 15 andra dagen så nosade han på banrekordet. Men efter en bogey på hål 17 och ett säkert par på 18:e var 65 slag ett faktum, vilket är ett fantastiskt resultat.
Benny berömde Bråvikens Golfklubb i sitt tacktal. Han lovordade den otroligt fina bankvalitén samt tävlingsarrangemanget.

Förutom banan som nu är i ett skick av allra högsta kvalité så kan Bråvikens Golfklubb också vara stolta över att vara den första klubb som arrangerat en proffstävling utan handskrivna scorekort. Istället använde vi oss av Golfident-chip och livescoring efter varje hål. Detta har fått strålande kritik av såväl spelare och anhöriga då alla kunnat följa sin favorit live på golf.se eller på vår hemsida.
Det finns dock två personer som gjorde detta möjligt och bör tackas lite extra. Tack till Jolo och Tommy på Golfident för er professionella uppsyn på Bråviken Open. Vi räknar med att Bråviken Open 2015 kommer att bli ännu hetare arrangerat och självklart med Golfident i spetsen!

Till sist vill vi tacka vår dryckessponsor Vitamin Well och vår tältsponsor Rent a tent för de insatser som gjorts inför tävlingen. Bråvikens Golfklubb är stolta över att få samarbeta med såna välvilliga företag.

VI SES PÅ BRÅVIKEN OPEN 2015!

G01T6525 Rent a tentTre st VitaminwellGolfident