Årets klubbmästare heter Daniel Ivarson, som vann med 3 slags marginal. Daniels resultat var 69-74-75. På andra plats kom Fredrik Edlund med 69-74-78 och på tredje plats med ytterligare ett slag hittar vi William Monier med rond siffrorna 76-76-70.

Herrar 21 vanns av William Monier på 152 slag före Tobias Linder, 156, och unge Wesley Monier, 166.

Efter särspel över två hål vann Fredrik Edlund Herrar 22 före tvåan Daniel Ivarson båda hade 143 slag. På tredje plats kom Christofer Norén.

Segrare i Herrar 35 var Martin Andersson på 148, tvåa kom Stefan Forss, 152, och på tredje plats kom Niklas Andersson med 156 slag.

I herrar 45 var det också särspel som avgjorde till Hans Anderssons fördel. Både Hans ”Solle” Andersson och Magnus Revland hade 157 slag och ”Solle” vann efter tre särspelshål.

Anders Eriksson vann Herrar 55 med 166 slag, två var Peter Gunbring, 175, och trea kom Peter Rosén, 176 slag.

Klubbmästare med störst marginal blev Peter Gunbring, 163, och det var med elva slags marginal till Björn Ahlberg, 174 på andra plats och Benny Lindblom , 175, på tredje. Det var extra roligt för Peter, som i fotboll är supporter till Östers IF.

Våra veteraner kämpade strongt genom 36 hål på två dagar och i Herrar 75 segrade skönsvingande Ryde Fröberg, 173, före Lars Nyman, 181, och Sune Pettersson, 182, som knep tredje platsen

Damer 22 vanns av Jennie Norén, 173, och Damer 50 av Katarina Bengtås med 213.

Klubben gratulerar alla klubbmästare och hoppas att slå deltagarrekord även nästa årde ställer upp i KM fousome

Alla var mycket nöjda med den fantastiska kvalitén som vår bana visar upp, stimpmåtten var 10,7 på lördagen och 11,1 på söndagen, det blir en härlig höst på vår bana.